Słoneczny poranek wybudza wszystkich gimnazjalistów ze snu i motywuje do dobrego rozpoczęcia dnia. Tak też jest z nami. Pełni pozytywnej energii schodzimy do piwnicy, aby dokończyć przygotowania do kolejnych warsztatów, które prowadzimy w ramach projektu „100 lat dla pokoju w Europie” Jesteśmy szczęśliwi, ponieważ nareszcie nadszedł dzień naszej prezentacji. Od długiego czasu wszyscy Klakierzy prężnie przygotowują się do prowadzenia tych zajęć.
Nauka przez zabawę

Krótko opowiadamy o naszym kółku i planie dzisiejszych warsztatów. Goście są miłe zaskoczeni tematem zajęć, ponieważ jak sami mówią: „Nigdy nie zastanawialiśmy się, jak bardzo ważny jest pokój na świecie”. Naszym zadaniem jest więc przekonanie ich, dlaczego należy walczyć o pokój na świecie.
Zaczynamy.
Najpierw prosimy młodzież o wybranie kartonów ściśle związanych z historią Polski, później o znalezienie w rozsypance słów związanych z pokojem i zbudowaniem „Budowli Pokoju”.

Młodsi koledzy wykonują polecenia szybko i dokładnie.

Młodsi koledzy wykonują polecenia szybko i dokładnie.
Z uwagą słuchają czytane przez Kaję fragmenty „Pamiętnika Anny Frank”, wspólnie ze Sławkiem sprawdzają swoją znajomość flag Unii Europejskiej. Tworzą swoją definicję pokoju, bacznie obserwują sytuację Polski przed wojną, w trakcie niej i po jej zakończeniu.
Ocena warsztatów i opinie uczestników

Zajęcia, pod czujnym okiem Pani Adriany Kotlarek i Pani Małgorzaty Bednarek, prowadzili członkowie Szkolnego Koła Dyskusyjnego "Klakier":
Kaja Idziaszek 3B, Ewelina Chłoń 3F, Marcel Mazur 3B, Daniel Czepiński 3B, Paweł Borowiecki 3E, Jakub Ciszka 3F, Sławomir Fudalej 3F
DANIEL CZEPIŃSKI
MARCEL MAZUR
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz