Słoneczny poranek wybudza wszystkich gimnazjalistów ze snu i motywuje do dobrego rozpoczęcia dnia. Tak też jest z nami. Pełni pozytywnej energii schodzimy do piwnicy, aby dokończyć przygotowania do kolejnych warsztatów, które prowadzimy w ramach projektu „100 lat dla pokoju w Europie” Jesteśmy szczęśliwi, ponieważ nareszcie nadszedł dzień naszej prezentacji. Od długiego czasu wszyscy Klakierzy prężnie przygotowują się do prowadzenia tych zajęć.
Nauka przez zabawę
Nadszedł ten moment, przed bramą naszej szkoły stoją już oczekiwani uczniowie „Ósemki”. Wchodzą i momentalnie zostają zaskoczeni „holenderskim przywitaniem”. Po krótkiej przerwie jesteśmy już w holu piwnicy. Rozpoczynamy.
Krótko opowiadamy o naszym kółku i planie dzisiejszych warsztatów. Goście są miłe zaskoczeni tematem zajęć, ponieważ jak sami mówią: „Nigdy nie zastanawialiśmy się, jak bardzo ważny jest pokój na świecie”. Naszym zadaniem jest więc przekonanie ich, dlaczego należy walczyć o pokój na świecie.
Zaczynamy.
Najpierw prosimy młodzież o wybranie kartonów ściśle związanych z historią Polski, później o znalezienie w rozsypance słów związanych z pokojem i zbudowaniem „Budowli Pokoju”.
Młodsi koledzy wykonują polecenia szybko i dokładnie.
Młodsi koledzy wykonują polecenia szybko i dokładnie.
Z uwagą słuchają czytane przez Kaję fragmenty „Pamiętnika Anny Frank”, wspólnie ze Sławkiem sprawdzają swoją znajomość flag Unii Europejskiej. Tworzą swoją definicję pokoju, bacznie obserwują sytuację Polski przed wojną, w trakcie niej i po jej zakończeniu.
Ocena warsztatów i opinie uczestników
Wspólnie oceniamy naszą pracę jako bardzo dobrą, ponieważ udało się nam wykonać wszystkie zadania bez większych problemów. Gościom podoba się też sposób prowadzenia zajęć, stwierdzają, że jesteśmy dobrze przygotowani i ciekawie opowiadamy o wszystkich zagadnieniach. My również uważamy, że współpraca z młodszymi kolegami jest owocna i przynosi oczekiwane efekty. Na koniec Pani Gosia prosi uczniów o zapisanie na karteczkach opinii o dzisiejszym spotkaniu. Z przyjemnością czytamy pozytywne komentarze, wśród nich są też zapewnienia o chęci uczestniczenia w kolejnych warsztatach.
Zajęcia, pod czujnym okiem Pani Adriany Kotlarek i Pani Małgorzaty Bednarek, prowadzili członkowie Szkolnego Koła Dyskusyjnego "Klakier":
Kaja Idziaszek 3B, Ewelina Chłoń 3F, Marcel Mazur 3B, Daniel Czepiński 3B, Paweł Borowiecki 3E, Jakub Ciszka 3F, Sławomir Fudalej 3F
DANIEL CZEPIŃSKI
MARCEL MAZUR
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz